გაკვეთილის
გეგმა
მასწავლებლის სახელი და გვარი, პირადი ნომერი: მანანა
ხობუა პ/ნ 55001024779
საგანი: ისტორია
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო/ IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 30
გაკვეთილის თემა: ეროვნულ-განმაათვისუფლებელი მოძრაობის
თავისებურებანი, თერგდალეულები.
გაკვეთილის მიზანი: 1. მოსწავლემ გაანალიზოს რუსეთის კოლონიზატორული
პოლიტიკის
მიზანი
საქართველოში
2. მოსწავლემ
იმსჯელოს საქართველოში სოციალური და ეროვნული
საკითხების
შესახებ.
3. მოსწავლემ
ჩამოაყალიბოს თერგდალეულების პროგრამის
ძირითადი
მიმართულებები და შეაფასოს ი.ჭავჭავაძის როლი XIX
საუკუნის II ნახევრის ეროვნულ-განმათვისუფლებელ
მოძრაობაში
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო/წთ
|
1
|
მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას,მიზნს და შეფასების
რუბრიკას
|
გონებრივი იერიში
|
მთელი კლასი
|
დაფა, ცარცი, ფორმატი
|
5წთ
|
2
|
მასწავლებელი სვამს კითხვებს წინარე ცოდნის გასააქტიურებლად. იყენებს
გონებრივ იერიშის მეთოდსა და აზრობრივ რუკას.
|
გონებრივი იერიში
|
საერთო საკლასო
|
||
3
|
მინი ლექცია. მასწავლებელი მოსწავლეებს ესაუბრება მე-19 საუკუნის ეროვნულ-განმათვისუფლებელი
მოძრაობის თვისებურებებზე, ილია ჭავჭავაძისა და თერგდალეულთა როლზე ქართველი ხალხის
ეროვნული თვითშეგნების ამაღლების საქმეში.
|
მინი ლექცია პროექტორის გამოყენებით ასოციაციური კავშირების რუკა.
|
მთელი კლასი
|
რვეული, დაფა, ცარცი, ილუსტრირებული რუკა, პროექტორი, კომპიუტერი, სლაიდი,
მოძიებული მასალა.
|
12 წთ
|
4
|
მასწავლებელი თხოვსმოსწავლეებს გამოიყენონ წინასწარ მოძიებული მასალები
აღნიშნული საკითხის შესახებ და შეუდგნენ ჯგუფურ მუშაობას.პარალელურად მიუთითებს დაფაზე
გაკრულ ფორმატზე თითოეული ჯგუფისთვის მიცემულ საკითხებზე. შემდეგ ჯგუფებისთვის მიცემულ
დავალებებს არიგებს.
I ჯგუფი: ი.ჭავჭავაძის პროგრამის ძირითადი მახასიათებლები.
II ჯგუფი:
თერგდალეულები და მათი როლი ქართველი ხალხის ეროვნული თვითსენების ამაღლებაში.
III ჯგუფი: წყარო 3.
IV ჯგუფი:
ქართველი ხალხის ეროვნული გადაგვარების საფრთხე.
|
სახელმძღვანელოს ტექსტზე და წყაროებზე მუშაობა
|
ჯგუფური
|
ფორმატი, თბახის ფურცელი ფლომასტერი
|
5წთ
|
5
|
მოსწავლეები ჯგუების მიხედვით წარმოადგენენ შესრულებულ დავალებას, აკეთებენ
პრეზენტაციებს
|
პრეზენტაცია
|
მთელი კლასი
|
ფორმატი, ფლომასტერი
|
12 წთ
|
6
|
პრეზენტაციის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებთან ერთად აფასებს
თითოეულ ჯგუფს, კითხვებითა და კომენტარებით, ეხმარება მათ საკვანძო საკითხების გარკვევასა
და გაანალიზებაში.
ა). როგორ ახასიათებს ფრანგი მწერლის ანრი ბარბიუსის სიტყვები საქართველოს
იმდროინდელ ვითარებას, „ქართველებს ერთი უფლება ჰქონდათ კვნესისა და აი ისიც მხოლოდ
რუსულად.“
ბ) რამდენადეხმიანება თრგდალეულთა იდეები დღევანდელობას. მოსწავლეებს
ეძლევათ შესაძლებლობა თავისუფლად გამოთქვან საკუთრი აზრი.
|
შეფასების სქემის მიხედვით მინი დისკუსია
|
მთელი კლასი
|
დაფა, ცარცი, რუკა, სახელმძღვანელო, პროექტორი, ფორმატი, მოძიებული წყაროები
|
8 წთ
|
7
|
შეფასება
მასწავლებელი მოსწავლეებს აფასებს წინასწარ შედგენილი შეფასების რუბრიკის
მიხედვით. იყენებს განმსაზღვრელ და განმავითრებელ შეფასებას.
|
განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფაება
|
მთელი კლასი
|
2 წთ.
|
|
8
|
საშინაო დავალება
ესე. „ილია ერის სულიერი მოძღვარი“
|
ესე
|
მთელი კლასი
|
1 წთ
|
გაკვეთილის მოლოს მისაღწევი შედეგი:
ისტ:XIX.5
მოსწავლემ გაანალიზარუსეთის კოლონიზატორული პოლიტიკის მიზანი საქართველოში.
ისტ:XIX.5
მოსწავლემ იმსჯელა საქართველოში სოციალური და ეროვნული საკითხების შესახებ.
ისტ:XIX.5მოსწავლემ
ჩამოაყალიბა თერგდალეულების პროგრამის ძირითადი მიმართულებები და შეაფასა ი.ჭავჭავაძის
როლი XIXს.
II ნახევრისეროვნულ-განმათვისუფლებელ
მოძრაობაში.
შეფასების რუბრიკები
ჯგუფური მუშაობის
შეფასების სქემა
კრიტერიუმები
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ჯგუფის მიერ სამუშაო მიზნის გააზრება
|
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა
|
ჯგუფმ სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს დაგეგმვა
|
ჯგუფმა სამუშაო ვერ დაგეგმა ამიტომ მისი მუშაობა სტიქიური
იყო
|
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა მაგრამ გეგმიდან გადაუხვია
|
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა მაგრამ დროდადრო უხდებოდა
გეგმიდან გადახვევა
|
ჯგუფმა სამუშაო კარგად დაგეგმა და შეასრულაგეგმით
გათვალისწინებული ყველა პუნქტი
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული. ჯგუფის წევრებს შორის
ფუნქციები არ განაწილებულა
|
სამუშაო ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული და ჯგუფის წევრებს
შორის ფუნქციები არათნაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო ორგანიზებული იყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს
შორის ფუნქციები არათნაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო და ჯგუფის წევრებს
შორის ფუქციები სწორად იყო გადანაწილებული
|
ჯგუფის წევრთა ჩართულობა, ჯგუფის წევრთა შორის ურთიერთობა
|
ჯჯგუფის წევრები არ აქტიურობდნენ, არ შეინიშნებოდა
თანამშრომლობით გარემო
|
ჯგუფში მხოლოდ ერთი-ორი მოსწავლე აქტიურობდა და აქტიურ
და პასიურ წევრებს შორის ზოგჯერ ურთიერთობა იძაბებოდა.
|
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს
შორის ძირითადად პოზიტიური დამოკიდებულება იყო
|
ჯგუფის ყველა წევრი იყო აქტიურიდა სამუშაო ნაყოფიერი,
ჯგუფის წევრებს შორის იყო პოზიტიური და თნამშრომლობითი ურთიერთობა
|
მოსწავლის შეფასების
ანალიტიკური რუბრიკა
N
|
კრიტერიუმი
|
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
1
|
მოსწავლე აანალიზებს
რუსეთის კოლონიზატორული პოლიტიკის მიზანს საქართველოში.
|
მოსწავლე ვერ აანალიძებს
რუსეთის კოლონიზაციის პოლიტიკას საქარტველოში
|
მოსწავლე ცდილობს მაგრამ
ვერ ახერხებს გაერკვეს რუსეტის კოლონიზატორულ პოლიტიკის არსში.
|
მოსწავლე ცდილობს მაგრამ
ვერ ახერხებსგაერკვეს რუსეტის კოლონიზატორული პოლიტიკის არსში
|
მოსწავლე აანალიზებს
რუსეტის კოლონიზაც. პოლიტიკას საქართველოში მაგრამ უჭირს სიღრმისეული წვდომა
|
მოსწავლე აანალიზებს
რუსეთის კოლონიძ.პოლიტიკას საქართველოში, აქვს საკითხის სიღრმისეული წვდომა.
|
2
|
მოსწავლე მსჯელობს სოციალური და ეროვნული საკითხების შესახებ
|
მოსწავლე ვერ მსჯელობს
სოციალური და ეროვნული საკითხების შესახებ
|
მოსწავლე არასწორად მსჯელობს
საქართველოში სოციალური და ეროვნული საკითხების შესახებ
|
მოსწავლე მსჯელობს საქართველოში
სოციალური და ეროვნული საკითხების შესახებ, მაგრამ საჭიროებს დახმარებას.
|
მოსწავლე მსჯელობს საქართველოში
სოციალური და ეროვნული საკითხების შესახებ,
|
მოსწავლე მსჯელობს საქართველოში
სოციალური დაეროვნული საკითხების შესახებ იძლევა ღრმა ანალიძს ეროვნული მოტივის გადამწყვეტი მნიშვნელობის შესახებ.
|
3
|
მოსწავლემ ჩამოაყალიბა
თერგდალეულების პროგრამის ძირითადი მიმართულებები
და შეაფასა ი.ჭავჭავაძის როლი XIX
საუკუნის მე-2 ნახევარის.
ეროვნულ განმათავისუფლებელ მოძრაობაში.
|
მოსწავლემ ვერ ჩამოაყალიბა
თერგდალეულთა და ი.ჭავჭავაზის როლი XIX საუკუნის მე-2 ნახევრის.ეროვნულ განმატავისუფლებელ
მოძრაობაში.
|
მოსწავლე ცდილობს ჩამოაყალიბოს თერგდალეულთა და ი.ჭავჭავაძის როლი XIX საუკუნის მე-2 ნახევრის.ეროვნულ
განმათავისუფლებელ მოძრაობაში.
|
მოსწავლე ცდილობს ჩამოაყალიბოს
თეგდალეულთა და ი.ჭავჭავაძის როლი XIX საუკუნის მე-2 ნახევარის.ეროვნულ
განმათავისუფლებელ მოძრაობაში.
|
მოსწავლე ცდილობს ჩამოაყალიბოს
თერგდალეულთა და ი.ჭავჭავაძის როლი XIX საუკუნის მე-2 ნახევარის ეროვნულ
განმათავისუფლებელ მოძრაობაში.
|
მოსწავლემ ნათლად ჩამოაყალიბა
თერგდალეულთა პროგრამის ძირითადი მიმართულებები და სიღრმისეულად შეაფასა ი.ჭავჭავაზის
როლი ქართულ ეროვნულ განმათავისუფლებელ მოძრაობაში.
|
No comments:
Post a Comment